Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

solsken!

Av Moa Svensson - 27 maj 2010 18:49


jag får nästan börja med att be om ursäkt för den ojämna uppdateringen.

jag vet inte varför det blir så men jag glömmer helt enkelt bort att blogga.


det verkar som att sommaren har kommit även till arjeplog

i allafall efter dagens underbara väder!
jag och jenny tog en lång promenad tidigare idag

och hundarna tog då tillfället i akt att ta årets första riktiga simtur,
och tro mig - dom njöt!


vi har även hunnit vara iväg och tävla lydnad.

jag startade bara tuva men det gick inte alls som det skulle.

hon var väldigt okoncentrerad och loj.
jag tänkte bryta efter första momentet men valde ändå

att köra igenom hela programmet. nej, det gick inte bra alls,

men det är som sagt inga maskiner man tränar.

istället tar vi nya tag inför sommarens alla tävlingar!

det där vara bara en försmak efter alla vintervilja säg..

däremot så gick det väldigt bra för mina underbara vänner, ida och anna.
stort grattis tjejer till kanon fina resultat och fina placeringar!

igårkväll bestämde sig jag och gubben för att fara ut och kika efter vilt.

vi tog bilen och det bar iväg till skogs.

resan slutade mitt ute i ingenstans, vi körde fast
och fick invänta hjälp i två timmar. men som vi skrattade!

har filmat alltihop så jag kanske skulle ha tagit och lagt

ut filmen här så skulle ni allt få er ett gott skratt.

imorgon är det helg igen. gud så skönt!

vi har inga speciella planer alls utan det blir att mysa, grilla och bara vara.

   jag håller tummarna för go väder!

nu ska jag återgå till studierna och göra färdigt det sista!


gokväll kära vänner!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Svensson - 11 maj 2010 09:12


godmorgon!vilket skit väder man vaknade till idag. regnet vräker ner här i arjeplog tråkigt enligt mig men det kanske istället hjälper till att få bort all denna snö. det känns som att jag sett nog av det nu, vintern har varit tillräckligt lång ...

Av Moa Svensson - 8 maj 2010 09:26

  det är verkligen skönt när man vaknar och känner sig sådär extremt utvilad. jag var helt slut igårkväll när jag kom hem från jobbet så det vart en tidig kväll, skönt och tack vare det är man pigg och glad idag! lördag idag. jag verkligen älska...

Av Moa Svensson - 6 maj 2010 19:24


det enda negativa med att solen börjat titta fram och att sommaren snart är här är att det är ljust i princip dygnet runt. detta stör min sömn och resulterar i att jag sover alldeles för lite. jag somnar sist i familjen och vaknar först! ...

Av Moa Svensson - 5 maj 2010 16:13


idag jag har konstaterat att jag har två hundar som syns, hörs och som kräver betydligt mer än vanliga hundar! det finns någon charm i det trots allt och det är utan tvekan mina två absolut bästa vänner.jag tror ingenting kan slå när sex bruna ögon t...

Av Moa Svensson - 3 maj 2010 16:09


nu verkar det som att våren har kommit för att stanna.jag vill inte ha nå mera snö, nu jag längtar efter sommaren. varma sommarkvällar, spårning, lydnadsträning i allra högsta grad, en kall och och helt enkelt underbara mys-kvällar. imor...

moa maria svensson.


en studerande hundidiot som flyttade från storstaden för att leva ett liv på landet istället.

här har jag köpt ett hus som jag delar tillsammans med jörgen, hans dotter isabell och våra fyrbenta vänner, tuva & tellus.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010
>>>

senaste uppdatering.

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards